Pistáciová roláda

Po svátcích plných všemožných dobrot jsem chtěla připravit pro rodiče, kteří k nám přijeli na návštěvu, nějaký lehký dezert. Jako ideální volba se mi jevila kakaová šlehačková roláda. Udělala jsem ale školáckou chybu a nezkontrolovala si všechny suroviny předem. Během přípravy jsem tak zjistila, že mi chybí kakao, přišel tedy čas na improvizaci. 


Co budeme potřebovat?
6 vajec
6 lžic cukru
6 lžic mletých pistácií
250 ml smetany ke šlehání
1 čokoláda na vaření

Vyšleháme si bílky s cukrem do tuhého sněhu, postupně k nim přidáme žloutky a nakonec lehce vmícháme mleté pistácie. Pečeme na pečícím papíru na 200°C dokud nezezlátne. Ještě teplý plát oddělíme od pečícího papíru, pocukrujeme a i s papírem smotáme do rolády.

Ve vysoké nádobě vyšleháme šlehačku, do které přidáme nastrouhanou čokoládu. Náplň rovnoměrně rozprostřeme na rozmotaný plát, který následně opět zavineme a dáme chladit.



Máte rádi pistácie? Vyzkoušíte tuto variantu rolády?
Dobrou chuť
H&L

Komentáře

  1. Zajímavá improvizace s pěkným výsledkem. Já nejspíš ale zůstanu věrná původní, kakaové variantě, protože prostě kakao... (má nejoblíbenější příchuť)

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Oblíbené příspěvky