Vanilkové rohlíčky s bílým mákem

Tohle je cukroví maminčina dětství. Vanilkové rohlíčky s bílým mákem pékávala její teta. Já jsem je ochutnala poprvé vloni a moc mi chutnaly, tak jsem se do nich letos pustila taky. 


Co budeme potřebovat?
250g hladké mouky
1/2 vanilkového cukru
200g másla
100g bílého máku
50g cukru moučka

Ze změklého másla a všech sypkých ingrediencí vypracujeme hladké těsto, které necháme odpočinout v lednici, aby se nelepilo. Poté vytvoříme válečky, ze kterých tvarujeme rohlíčky. Pečeme ve středně předehřáté troubě, dokud nezrůžoví. Obalujeme ve směsi vanilkového a moučkového cukru. 

Vyzkoušíte tuto netradiční variaci?
H&L

Komentáře

  1. Vanilkové rohlíčky je jedno z cukroví, které peče máma a já dostávám krabičku. Dělá je z mletých mandlí, protože můj muž nerad vlašáky. S bílým mákem jsem nikdy nic nepekla (ani nejedla), tak si ani nedovedu představit jak by takové rohlíčky chutnaly.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mě bílý mák oslovil, rohlíčky s ním jsou příjemně křupavé. plánuji jej použít i na další pečení.

      Vymazat
  2. Ahoj, tak o bílém máku slyším snad poprvé, ale je pravda, že já jak nejsem příliš "cukrářsky" zaměřená, se není asi čemu divit. Mák jako takový příliš nemusím, prostě ho nevyhledávám, ale sem tam nějaký ten koláček či kousek zvládnu. Každopádně rohlíčky vypadají naprosto parádně, radost pohledět a už jen z fotky voní a jsou křehké. ☺♥
    Blog MonalisaBeautyEriAnna

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj, děkuji :-) Já se máku doslova vyhýbám, ale tento bílý určitě brzy znovu použiji, jeho chuť je méně výrazná, než u tmavého máku a myslím, že na koláčcích by mohl vypadat hezky, tak uvidíme.

      Vymazat

Okomentovat

Oblíbené příspěvky