Pohoštění pro přátele

Když jsme pozvali přátele na sobotní návštěvu, prosili nás, abychom si nedělali starosti a nevařili. Prý chtějí trávit čas s námi a ne se dívat, jak běháme v kuchyni. Chytila jsem je za slovo. Nebylo nic vařeného a vše bylo nachystáno :-) Podávali jsme kanapky nebo chcete-li jednohubky.


A měli jsme hned 3 varianty. První, nejjednodušší, byly jednohubky se salátem a lososem. Jako základ posloužila bagetka a pomazánkové máslo. Nesměla chybět ani vejce mimóza, ty jsou součástí téměř každého našeho pohoštění a jsou všemi velice oblíbené. A hřebem večera byly jednohubky s roastbeefem a koprovo-hořčičným dressingem.


Vejce mimóza

Vejce
Majonéza
Hořčice
Sůl
Pepř
Květinové koření Sonnentor

V našem případě jsem použila 5 vajec, které jsem uvařila na tvrdo. Po oloupání jsem je rozkrojila na půl, žloutky jsem dala do misky, kde jsem je rozmačkala vidličkou. Přidala jsem lžičku hořčice a 3 lžičky majonézy, dochutila jsem solí, pepřem a květinovým kořením. Konzistence musí být tak akorát, aby procházela zdobícím sáčkem a při tom dřela tvar.  Vejce jsem naplnila a dozdobila výhonky červené řepy.

Děláte také plněná vejce? Jaký máte recept vy?


Jednohubky s roast beefem

0,5kg libového hovězího masa
Hořčice
Sůl 
Pepř
Bageta
Máslo
Majonéza
Kopr
Cukr

Roast beef jsem si připravila klasickým způsobem - maso jsem namarinovala v pepři a hořčici. Ideální je, nechat je v této směsi odležet přes noc. Následně jsem je zprudka opekla na pánvi, aby se maso zatáhlo. Pak jsem je přendala do zapékací mísy, podlila trochou vody a pekla na 150°C 30-45 min. Aby byl roast beef uvnitř růžový, musí dosáhnout teploty 65-70°C. Pro tyto účely doporučuji koupit teploměr, vyplatí se.

Jakmile bylo maso upečené, nechala jsem je vychladnout a krájela jsem je na tenké plátky, které jsem potírala dressingem.

Dressing jsem připravila z 1 lžičky hořčice, 3 lžiček majonézy, 1 lžičky sušeného kopru (čerstvý je lepší), trochy soli a cukru.

Ale byla jsem připravena,  i kdyby měl někdo chuť na sladké - cupcake s vanilkovým krém nesměly chybět. O těch ale zase příště.

Co připravujete pro přátele vy? Máte nějaký osvědčený recept?

Pohodový nedělní večer,
H&L

Komentáře

  1. Vejce mimóza (ktrým doma říkám obyčejně "plněná vejce") dělám skoro stejně. Jen někdy přidám drobně nakrájenou cibulku a majonézu nahradím změklým máslem. A většinou je neplním zdobčkou, ale jen lžičkou. Na roastbeef je u nás odborní manžel - umí skvěle, tak se do toho nepletu ;-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáni, taky to máme doma rozdělené, do některých věcí se vůbec neangažuji, např. tatarák :-) H.

      Vymazat
  2. Mňáám! Ty vejce vypadají luxusně :) Já také nejčastěji na pohoštění dělám jednohubky, ale tak kreativní nejsem :D Většinou udělám rybičkovou nebo sýrovou pomazánku, které jsou u nás nejoblíbenější :)

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Rybičkovou pomazánku mám moc ráda, ale u některých návštěv si nejsem jistá, jestli bych zabodovala, ryby jsou takové nejisté. Ale dostala jsem na ni opravdu chuť, vidím to na víkendovou snídani :-) H.

      Vymazat
  3. Hani, pohoštění vypadá moc lákavě, krásně jste vše připravili. Plněná vejce jsem už dlouho nedělala, takže děkuji za připomenutí. Když čekáme přátele a je hezky, většinou jsme na terase a grilujeme. :o)
    Přeji fajn červen. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dáši, grilování s přáteli je super! My zatím bydlíme v bytě, na grilovačku na vlastní terase si musíme ještě nějakou dobu počkat. H.

      Vymazat
  4. Jsem ted na diete, takze vecerni projizdeni blogu s jídlem je sebemrskacstvi:-), obzvlast když to vypada tak dobře:-). M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marci, to máš teda pravdu, ale pro tyto případy zkusím zařadit i nějaké odlehčené, dietní recepty, na léto se budou hodit ;-) H.

      Vymazat
  5. Plněná vejce dělávám. K žloutkům přidám tavený sýr,změklé máslo, osolím, promíchám. Potom vmíchám trochu majonézy a jemně nakrájenou pažitku. Jednohubky s roast beefem vypadají lákavě. Roast beef jsem ještě nikdy nedělala.

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Oblíbené příspěvky