Zázvorky

Jako dítě jsem je neměla ráda, ale postupem času se to změnilo. Jemně pálivá chuť zázvoru skvěle zahřeje v chladných dnes a hodí se ať už ke kávě, tak i k čaji. A jako bonus, při pečení krásně provoní byt. Dělávala je moje babička, dělá je maminka a dělám je i já. 


Co budeme potřebovat?
300g hladké mouky
300g cukru
2 vejce
1/2 balíčku zázvoru
1/2 balíčku prášku do pečiva

Večer těsto důkladně zpracujeme, vyválíme na cca 3mm a necháme na plechu do rána. Ráno pečeme ve středně předehřáté troubě dozlatova. 

Krátce po upečení zázvorky ztvrdnou, proto se vždy pečou alespoň měsíc předem. Jedno odpoledne jsem si ale povídala s Lukyho babičkou a téma padlo mimo jiné na pečení. I když bylo sotva září, řešily jsme vánoční pečení. Poradila mi, abych dala zázvorky do mrazáku, prý jsou po vytažení měkké a vláčné. A víte co? Jako správná babička měla pravdu :-) Letos jsem její trik poprvé vyzkoušela a byla jsem překvapená. Efekt je perfektní. Dřív jsem zkoušela dávat do krabičky s rozkrojeným jablkem apod., ale nic nepomohlo tak, jak cukroví zamrazit.


Děláte taky zázvorky? Nebo letos vyzkoušíte poprvé?
Dobrou chuť
H&L

Komentáře

Oblíbené příspěvky