Poke bowl

Počasí doslova vybízí k vaření lehkých receptů, proto jsem zvolila tzn. poke bowl. Jedná se o recept původem z Hawaiie. Poke znamená krájet na kousky, takže je vám asi jasné, co je třeba udělat se všemi ingrediencemi.




Budeme potřebovat:
Žlutoploutvého tuňáka nebo lososa
Sezamová semínka
Lněná semínka
Avokádo
Mango
Červené zelí
Čínské zelí
Kešu oříšky
Sůl
Pepř
Sojovou omáčku
Limetku
Shushi-rýži, popř. rýži basmati



Dle originálního postupu by měla být ryba namarinována a měla by se podávat syrová. Já jsem vzhledem k teplotám rybu tepelně upravila. Použila jsem 2 plátky lososa, které jsem nakrájela na kostky, osolila, posypala lněnými a sezamovými semínky a zakapala sojovou omáčkou. Následně jsem je zprudka orestovala na pánvi, aby maso zůstalo uvnitř šťavnaté. Na závěr jsem na pánev vymačkala šťávu z limetky. Pánev jsem odstavila a pokračovala uvařením rýže. Než rýže změkla, připravila jsem si všechny další ingredience - nakrájela jsem oba druhy zelí a mango. Dužinu avokáda jsem rozmačkala vidličkou, ale možné jej také nakrájet. 

No a to je prakticky celá věda. Servírovala jsem do mísy - nejdříve rýži, na tu jsem pokladla všechny ingredience tak, aby byly hezky vidět. Můžeme podávat s dresingem dle vlastní chuti. 

Výsledek mě moc mile překvapil. Ač se zdají ingredience na první pohled neslučitelné, skvěle se doplňují. Nikdy mě nenapadlo, jak výborný může být losos s mangem, rýží, kešu oříšky a zelíčkem. 

Vyzkoušíte také?
Dobrou chuť
H&L







Komentáře

  1. Bowl jsou teď myslím docela populární, ale já jsem zatím nic podobného nezkoušela. Na mne je to možn moc chutí najednou... Asi jsem v tomhle poněkud konzervativní

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáni, je pravda, že chutí je tam spousta a ne každý má tento styl rád. H.

      Vymazat

Okomentovat

Oblíbené příspěvky