Dortík z piškotů a zakysané smetany

Tohle je prostě klasika, kterou zná každý, ale uznejte že nikdy nezklame. Je to rychlé, dá se použít jakékoli ovoce, dozdobit se dá prakticky jakkoli a v těchto teplých dnech je to příjemné osvěžení.



Tohle je naše verze do malé dortové formy:
1 balení dětských piškotů
4 zakysané smetany
1 lžíce cukru
1 banán
1 vanička borůvek
kořenící směs Všechno nejlepší od Sonnentoru



Zakysanou smetanu smícháme s cukrem a přiměřeným množstvím kořenící směsi. Dortovou formu vysteleme alobalem nebo potravinářskou fólií. Dno pokryjeme piškoty, na které naneseme hmotu ze zakysané smetany, následuje vrstva ovoce, znovu smetana, piškoty, opět smetana, kterou uhladíme, posypeme směsí a dozdobíme borůvkami.

Děláte také tento nepečený dortík? Máte nějakou speciální verzi?
Hezký nedělní večer,
H&L

Komentáře

  1. Tenhle dortík už jsem dlouho nedělala, díky za připomenutí. Já ho mám nejraději v kombinaci broskve (kompotované) a jahody (čerstvé). Většinou ho nesypu ničím, pokud už, tak grankem nebo strouhanou čokoládou.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáni, čerstvé jahody jsou nejlepší! Přes zimu mám tenhle dortík ráda i s kompotovanými mandarinkami. H.

      Vymazat
  2. Tohle je sice klasika, ale ja ji nikdy nedělala:-), delava ji mamka. Vypada uzasne a tyhle dorty ja muzu. Pekne dny. M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marci, taky mám tyhle smetanové dortíky ráda, je to osvěžující a snadné na přípravu. H.

      Vymazat
  3. Hani, podobný dort jsem dělala včera. Já ho ale dělám co dům dá, takže tentokrát: jedna ušlehaná šlehačka, jedna zakysanka a jeden bílý jogurt. Přidat trochu m. cukru a pak vrstvit na piškoty a ovoce. My měli rybíz a borůvky. Jindy použiji místo jogurtu třeba tvaroh a ovoce dle sezóny. :o) Všechny varianty jsou výborné, stejně jako ta Tvoje. Dortík máš moc povedený.
    Měj krásné dny. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dáši, máš pravdu, dá se udělat z jakéhokoli ovoce i jakýchkoli mléčných výrobků a vždycky je super! H.

      Vymazat

Okomentovat

Oblíbené příspěvky