Domácí mátový sirup

Když jsem viděla tu neskutečnou úrodu máty u rodičů na chalupě, rozhodla jsem se udělat domácí mátový sirup. Na léto bude skvělý na mojito, ale i nealkoholické drinky, jako je např. ten náš dnešní. 


Na mátový sirup potřebujeme:
100g propláchnuté máty i se stonky
700g cukru
štáva ze 4 citronů
4 dobře omyté a na kolečka pokrájené citrony
1 litr vody

Do převařené a vychladlé vody přidáme cukr a šťávu z citronů, směs nalijeme do větší nádoby na mátu, přidáme kolečka citronů a necháme 2 dny vyluhovat. 

Do našeho dnešního nealko nápoje jsem kromě sirupu, ledu a minerálky, vymačkala 1 citron a přidala jsem jahody.

Vyzkoušíte také? Jak používáte mátu?
Pohodový horký letní večer
H&L



Komentáře

  1. Se zájmem jsem si přečetla tvůj recept, protože já mám připravený článek s receptem na mátový sirup taky, jen jsem ještě dala přednost článku o výletu z beskydské dovolené. Možná na další várku vyzkouším zas ten tvůj :-)

    OdpovědětVymazat
  2. Hani, mátový sirup jsem nikdy neochutnala, ale drink vypadá lákavě. Já dělávám sirup bezový, jenže letos jsem ho ještě nestihla, tak snad mi bez neodkvete. :o)
    Přeji krásné dny. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dáši, bezový sirup dělávala naše sousedka, když jsem byla malá. Letos jsem to nestihla, ale příští rok bych jej chtěla zkusit. H.

      Vymazat

Okomentovat

Oblíbené příspěvky